








U našoj školi, u sklopu Dana otvorenih vrata, u srijedu, 21. svibnja, održana je radionica iz Matematike koju su inicirali naši učenici i uz njihovu je pomoć realizirana i to vrlo uspješno, a svi posjetitelji bili su oduševljeni.
KAKO JE NASTALA IDEJA ZA OVU RADIONICU ?
Geometrija prostora često je mnogim učenicima vrlo zahtjevna s obzirom na to da treba dobro skicirati geometrijsko tijelo te u zadatcima dobro vidjeti presjek tijela ravninom. Bez dobre skice presjeka nemoguće je točno riješiti zadatak. Često na satu Matematike objašnjavajući presjeke ravninom, učenicima govorim da zamisle kako kolač režem ravninom. Kolačima učestalo i zorno objašnjavam oplošje i obujam tijela. Na jednom od sati Matematike, kada sam objašnjavala kvadar u 2. c razredu, rodila se ideja na inicijativu razreda da kolačima, koje ćemo sami izraditi, vidimo presjeke ravninom. Rado sam prihvatila njihovu ideju i zajedno s učenicima 2.b razreda započela je naša realizacija. Zahvaljujem ravnatelju koji je odobrio ideju te financirao namirnice za kolače i omogućio nam korištenje kuhinje u Sjemeništu.
IZRADA KOLAČA POČELA JE U KUHINJI SJEMENIŠTA
Kolači, koje smo odabrali za izradu, morali su biti dovoljno čvrsti kako bi se mogli rezati te kako bismo dobro vidjeli geometrijske likove koji nastaju presjekom ravnine kojom režemo kolač nožem. Kolači koje smo radili bili su: mađarica (kvadar, kocka), trokuti (trostrana prizma), rafaelo kuglice i čokoladne kuglice (kugla), kolač s okruglim keksima (valjak), slatki stožac punjen mascarpone sirom (stožac). Atmosfera je bila vesela što je vidljivo na našim fotografijama. Matematika je predivno spojila učenike, profesoricu i slastičarstvo.
GEOMETRIJA PROSTORA MOŽE BITI I SLATKA
Sljedećeg dana servirali smo kolače u jednoj od slobodnih učionica. Kolače smo rezali ravninama o kojima smo pričali na satu matematike. Bilo je tu i računanja gustoće, oplošja i obujma. Gustoću nadjeva čokoladne kuglice izračunali smo tako da smo je prerezali na pola kako bismo vidjeli da je presjek krug te izmjerili njezin promjer. Masu polukugle izmjerili smo precizno na vagi koju nam je posudila prof. kemije Željka. Koristeći masu polukugle te obujam, dobili smo gustoću nadjeva. Kolač slatki stožac prerezali smo po osi. Izvrsno smo vidjeli da je osni presjek stošca jednakokračni trokut čije smo duljine stranica izmjerili. Iz izmjerenih podataka dobili smo oplošje i obujam slatkog stošca. Učenici su se rado i sa zanimanjem uključili u računanje. Degustaciji kolača pridružili su se učenici i profesori naše škole kao i nekoliko učenika osmih razreda te dvoje roditelja koji su došli u pratnji svoje djece kako bi upoznali bolje našu školu. Najviše su nas razveselila dvojica malih dječaka od koji je jedan osnovnoškolac, a drugi predškolac, a došli su u pratnji svojih roditelja povodom otvorenih vrata. Nema osobe koja nije pohvalila okus kolača.
Nadamo se da ćemo i sljedeće godine ponoviti ovakve zanimljive i ukusne radionice!
Sanja Hanžek Bačkov, prof.